Arterioveninė aneurizma (AVM)

Apie arteriovenines aneurizmas (AVM)

Arterioveninė aneurizma (AVM) tai patologinis kraujagyslių rezginys, kuomet arterijos tiesiogiai pereina į patologinį tinklą neformuodamos kapiliarų. AVM gali atsirasti bet kur kūne, tačiau dažniausiai atsiranda galvos smegenyse ar nugaros smegenyse. AVM - ne auglys, tai kraujagyslių vystimosi anomalija.

Simptomai dėl AVM priklauso kaip stipriai sutrikdoma regioninė kraujotaka. Jei įvyksta pakraujavimas simptomai kaip įvykus smegenų hemoraginiam insultui. Tačiau dažniausiai AVM randamos atsitiktinai galvos tyrimų metų.

Gydymas priklauso nuo daugelio faktorių ir gali būti atvira operacija, embolizacija ar radiochirurgija su Gama peiliu.

Simptomai ir diagnostika

Daugelis ligonių nejaučia jokių simptomų. Tik 12% ligonių jaučia kažkokius simptomus, priklausomai, kurioje smegenų srityje randamas AVM. Daugeliui ji pasireiškia jaunesniam amžiune iki 50 metų. Jei AVM tampa simptominė ligonis gali jausti:

• galvos skausmą
  • įvykus pakraujavimui insulto požymiai
  • traukuliai
  • regos ir klausos sutrikimas
  • koordinacijos sutrikimas
  • raumenų silpnumas

Dažniausia AVM diagnozuojama tiriantis dėl kitų galimų galvos smegenų susirgimų. Ligoniams su AVM atliekami šie tyrimai:

• MRT angiografija
  • KT angiografija
  • intervencinė angiografija
  • MRT
  • EEG

Jei AVM pakraujavo ir kraujo krešulys spaudžia smegenis didelė tikimybė, kad AVM tenks šalinti atviros operacijos būdu. Tai pats efektyviausias AVM gydymo būdas. Tačiau dalis AVM yra labai giliai smegenyse ar jos yra labai didelės ir jas chirurginiu būdu ligoniui nesukėlus neurologinės pažaidos beveik neįmanoma. Tuomet galima taikyti embolizaciją, kuomet per į kraujagyslę įvestą kateterį į AVM suleidžiama speciali medžiaga ją užkemšant. Šis gydymo būdas vėlgi ne visada yra tinkamas. Nors iki šiol tai pats dažniausias AVM gydymo būdas jo efektyvumas 5 metų laikotarpyje pagal lietratūrą siekia 30-40 procentų. Tai yra tik tiek ligonių pilnai pagydomi (pilnai išnyksta AVM).

Atsiradus Gama peiliui AVM gydymas keičiasi. Pasaulyje šis gydymo būdas naudojas >30 metų. Pradžioje jis naudotas tik labai mažoms AVM, kurių negalėdavo embolizuoti ar pašalinti atviros operacijso metu. Šiuo metu jau apstu informacijos, kad ji sėkmingai taikoma ir labai didelių matmenų AVM gydymui, kuomet tenka gydymą atlkti per kelis etapus. Ligoniams Gama peilis naudojamas kelis kartus kas kelis mėnesius. Šio gydymo efektyvumas 5 metų laikotarpyje, jei iki tol netaikytas joks kitas gydymas, siekia 80%.

Ligonių istorijos

10 metų berniukas su didele AVM

10 metų berniuko MRT su didele AVM. Atvira operacija negalima, o embolizacija rizikinga. Nuspręsta taikyti Gama peilį

Angiogramos rodo giliąją kraujotaką. Dėl didelio AVM taikytas pakopinis Gama peilis.

Po 3 metų po gydymo Gama peiliu dar buvo rastas 1 ml tūrio likuris ir gydymas Gama peiliu vėl buvo pakartotas. Po 5 metų angiogarmose AVM pilnai išnyko. Berniuko gyvenimas dėlligos nebuvo sutrikdytas. Visą laiką lankė mokyklą.