Meningioma

Apie meningiomą

Meningioma tai smegenų dangalų navikas, kuris dažniausiai būna galvos srityje, tačiau gali būti ir stuburo kanale. Jis auga iš smegenis gaubainčio dangalo ląstelių bei savo tūriu spaudžia sveikas smegenis. Dažniausiai meningiomos būna gerybinės ir tik maža dalis piktybinės. Ligoniai paprastai nejaučia jokių simptomų, tačiau dalis ligonių skundžiasi galvos skausmu, svaigimu. Labiausiai simptomai yra susiję kokias smegenų ar aplink jas esančias struktūras ji spaudžia. Daugeliu atveju tai ativiros neurochirurginės operacijos metu pagydoma liga. Tačiau meningiomai esant sunkiai chirugiškai pasiekiamose srityse galvoje galima taikyti Gama peilį.

Meningiomos vystymas

Apie 98-99% meningiomų yra gerybinės, dvigubai dažniau pasitaikančios moterims dėl hormoninio aktyvumo. Iš jų apie 8-10% po operacijų atauga dėl savo histologinių savybių ir yra priskiriamos atipinėms (II laipsnio). Ir tik 1-2% meningiomų yra piktybinės, dažniau randamos pas vyrus. Dažniausiai aptinkamos vidurinio amžiaus žmonėms.

Simptomai ir diagnostika

Simptomai priklauso kokias smegenų sritis ar galvinius nervus spaudžia meningiomas

• galvos skaumas
  • pykinimas
  • traukuliai
  • regos ir klausos sutrikimas
  • galūnių silpimas

Meningiomos diagnozuojamos atlikus galvos kompiiuterinę tomogografiją ar magnetinio rezonanso tomografiją.

Gydytojas neurochirurgas Jums parinks tinkamiausią gydymo bei sekimo būdą atsižveldamas į meningiomos dydį, Jūsų amžių, meningiomos veitą, augimo greitį

• galimas stebėjimas meningiomoms, kurios per keletą metų nerodo jokio augimo požymių
  • radikalus operacinis gydymas siekiant pilnai pašilintį auglį bei smegenų dangalo ribas ar pažeistą kaulą. Po operacijos ligoniui paskiriamas galvos MRT bei sekimas. Jei diagnozuojama atipinė ar piktybinė meningiomos gydytojas gali iškarto nukreipti Gama peilio radiochirugijai ar spindulinei terapijai.
  • sudėtingų sričių meningiomos gydymos taikant Gama peilį

LIGONIŲ ISTORIJOS

Meningioma prieš gydymą Gama peiliu ir po 14 mėnesių

Meningioma prieš gydymą Gama peiliu ir 12 mėnesių po gydymo.